Czasem skrzydła marzeń rozkładają się w najbardziej nieoczekiwane chwile. Dokładnie tak było z kampanią dla PLL LOT, która w trakcie trzech intensywnych miesięcy poszerzyła horyzonty dla licznej grupy podróżników. Skupiając się na promocji nowych kierunków lotów, kampania nie tylko wpłynęła na świadomość oferty, ale również przyciągnęła jakościowy ruch na strony poszczególnych kierunków.
Cele
- zwiększenie świadomości nowych kierunków
- sprowadzenie ruchu na strony lotów
Narzędzia
- 3 artykuły redakcyjne, opublikowane na Blaberze
- 4 rekomendacje social dla poszczególnych destynacji
Kluczowe Wyzwania
U początku sezonu egzotycznego LOT stanął przed wyzwaniem wybicia się spośród ofert zorganizowanych wycieczek. Dodatkowo, kierunki takie jak Korea, Uzbekistan czy Arabia Saudyjska dla wielu wciąż są owiane pewną tajemnicą, która potrafi przyprawić o zakupową nieśmiałość. Zdecydowaliśmy się na rozbudowaną kampanię contentową, która przybliży naszym czytelnikom odległe miasta i wzbudzi ciekawość.
Stworzone przez nas artykuły i rekomendacje dotyczyły wskazania atrakcji dostępnych w Taszkencie, Seulu, Stambule i Dubaju. W końcu, kiedy na drodze nie stoją przeszkody w postaci przedłużających się lotów i niewygodnych przesiadek, świat stoi otworem i zaprasza do zwiedzania.
Realizacja
Celem kampanii było nie tylko przedstawienie nowych kierunków lotów do Dubaju, Stambułu, Taszkentu i Seulu, ale także pokazanie ich jako miejsc pełnych turystycznych atrakcji, do których można dotrzeć wygodnie i bezpośrednio. PLL LOT stanął na wysokości zadania i przygotował mocną ofertę lotów dla wszystkich tych destynacji. Po naszej stronie pozostało jedynie pokazać, że warto z niej skorzystać.
Artykuły redakcyjne, osadzone na Blaberze, stanowiły serce kampanii. Powstały łącznie 3 teksty umieszczone na dedykowanym brandblogu marki.
Wszystkie teksty promowaliśmy w naszych kanałach social media wśród osób zainteresowanych podróżami — zarówno turystycznie jak i biznesowo. Dodatkowo dla każdego z kierunków stworzyliśmy rozbudowane rekomendacje social, stanowiące retargeting promocji do osób, które zapoznały się z tekstami kampanijnymi.
Wyniki
Ta strategia pozwoliła nam osiągnąć 23,06% CTR z artykułów, a zasięg promocji sięgnął imponujących 494 780. Wyjątkowość oferty przełożyła się na rzeczywiste wyniki – 12 769 przejść na LP potwierdziło skuteczność kampanii.
Największy ruch na stronę lotu sprowadził artykuł kontekstowy, w całości poświęcony podróżom do Stambułu, osiągając przy tym również najwyższy CTR – 35,37%.
Artykuł produktowy, wprowadzający nowe kierunki LOTu poprzez niedopowiedzenie, został przeczytany przez największą liczbę użytkowników. Spędzili oni również na tej stronie najwięcej czasu. Ten efekt pokazuje, jak wiele ciekawości czytelnicy mają dla rozszerzanej oferty przewoźnika, nawet jeśli wybrane kierunki w tym momencie nie odpowiadają w pełni ich potrzebom.
Podsumowując
Kampania content performance dla PLL LOT to kolejna historia o przekraczaniu granic i odkrywaniu nowych horyzontów. Inspirując się ciekawą ofertą przewoźnika, stworzyliśmy angażujące i skuteczne treści, dzięki którym nie tylko zwiększyliśmy świadomość nowych kierunków LOT, ale również przyciągnęliśmy jakościowy ruch i zainicjowaliśmy dyskusje.