fbpx

Skuteczny marketing w dobie cyfrowej to nie lada wyzwanie. Użytkownicy Internetu już niezależnie od wieku stają obojętni na reklamy bannerowe i wrażliwi na niedostosowane do siebie propozycje. Jednym z głównych problemów, z którymi zmagamy się na co dzień, jest banner blindness – pisaliśmy o niej jakiś czas temu w tym wpisie. Tradycyjne reklamy online coraz częściej giną w natłoku treści, a użytkownicy przestają na nie reagować.

Mamy również przed sobą jeszcze jedno wyzwanie – wiarygodność i dostępność danych 3rd party. Ich stopniowe wykluczanie z najpopularniejszych przeglądarek oraz większa świadomość użytkowników na temat dbania o prywatność w sieci to nowa teraźniejszość. W związku z tym coraz częściej poddaje się w wątpliwość rzetelność i wiarygodność dostępnych na rynku danych.

Dlaczego personalizacja jest koniecznością?

Wobec tych wyzwań personalizacja staje się absolutną koniecznością. Musimy poznać i zrozumieć naszych odbiorców, żeby w dalszym ciągu skutecznie promować swoje produkty i usługi. To właśnie personalizacja daje nam tę szansę. Dzięki niej jesteśmy w stanie dostarczyć treści, które naprawdę interesują naszych użytkowników. W ten sposób przerywamy cykl ślepoty bannerowej i zwracamy ich uwagę.

Korzyści personalizacji

Personalizacja to nie tylko sposób na przełamanie banner blindness. To także strategia, która pomaga nam w śledzeniu customer journey naszych użytkowników. Możemy zrozumieć, jakie treści przyciągają ich uwagę na różnych etapach procesu zakupowego. Dzięki temu zyskujemy możliwość dostarczenia im treści dostosowanych do ich potrzeb i zainteresowań. Więcej na ten temat możesz przeczytać w tym wpisie.

Ale to nie wszystko. Personalizacja znacząco wpływa także na wyniki w content performance. Zwiększa zaangażowanie użytkowników, poprawia wskaźniki konwersji i pozwala kształtować bardziej efektywne strategie marketingowe. W efekcie ostatecznym przekłada się to na wzrost zysków marki.

Narzędzia i strategie personalizacji

Jeśli zastanawiasz się, jak wdrożyć personalizację w swoim marketingu, to odpowiedź jest prostsza, niż mogłoby się wydawać. Istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci personalizować treści i dostarczać je odpowiednim odbiorcom. Kiedy znasz już customer journey swoich konsumentów, kolejnym krokiem jest wykorzystanie tej wiedzy do precyzyjnego targetowania reklam w oparciu o rzetelne dane i realne zachowania. Niezależnie od tego, jaki format i kanał komunikacji wybierzesz.

W przypadku kampanii displayowych świetnie sprawdzi się do tego Blis Smart Platform. Wykorzystując to narzędzie bazujemy na bezpiecznych danych niezależnych od cookies. Szczytujemy je z urządzeń mobilnych i tworzymy segmenty na podstawie tego, w jakim miejscu aktualnie znajduje się użytkownik lub w jakich miejscach pojawiał się w ostatnim czasie. Wzbogacamy je o kategorie posiadanych aplikacji, aktualne warunki, np. pogodę i czas oraz rzetelne dane 3rd party od naszych partnerów, takie jak demografia wg. budynków.

Personalizacja w content marketingu

Kolejna ścieżka to content marketing. W tej dziedzinie dużą rolę odgrywa sama treść, którą przedstawiasz swoim odbiorcom. W czasach, kiedy jesteśmy zalewani przez wątpliwej jakości materiały optymalizowane wyłącznie pod pozycjonowanie w wyszukiwarkach oraz zapychacze produkowane przez sztuczną inteligencję, użytkownicy są wyczuleni na wysokiej jakości content. Skup się na konkretach i nie odbiegaj zbyt daleko od myśli przewodniej. Pamiętaj także, że ludzie najchętniej czytają historie budzące emocje.

Czy jest coś jeszcze, co pozwoli Ci lepiej personalizować tę część marketingu? Nie bez kozery mówi się, że content is the king, but distrubution is the queen. Mając dobrze ukierunkowaną i jakościową treść, musisz dostarczyć ją do odpowiedniej osoby w odpowiednim miejscu i czasie. Buduj zasięg swoich treści przez płatną, targetowaną promocję w kanałach, w których najwięcej czasu spędza Twoja grupa docelowa. W ten sposób zwiększysz skuteczność call to action zawartych w swojej komunikacji. W Grupie Sample nazywamy tę strategię dwuetapowym targetowaniem – poprzez treść i promocję – i stosujemy ją regularnie w naszych kampaniach Blaber. W tym miejscu możesz zobaczyć, że naprawdę przynosi to dobre wyniki.

Personalizacja to klucz do skutecznego marketingu online w dzisiejszym konkurencyjnym świecie. To strategia, która pozwala nam przełamać ścianę banner blindness, zwiększyć skuteczność kampanii reklamowych i budować trwałe relacje z klientami. Jednak nie możemy zapominać o etyce i ochronie danych. W połączeniu tych elementów tkwi sukces marketingu online w XXI wieku.