fbpx

W marketingu internetowym często zdarza się, że mimo ogromnych nakładów i prób optymalizacji, tak naprawdę nie wiesz w jakim stopniu reklama przekłada się na rzeczywisty ruch w sklepach. Kampanie online są mierzalne, ale co z tymi, które mają na celu zwiększenie footfall i sprzedaż offline?

Kiedy Twoje KPI dotyczy czegoś więcej niż aktywność wokół kreacji i strony internetowej, tylko nieliczne rozwiązania mogą dostarczyć rzetelne dane o zachowaniu Twoich klientów.

Ankiety? Da się to zrobić lepiej!

Czy ankiety przy kasach to nadal efektywne rozwiązanie? Aktualnie może się to wydawać nieco przestarzałe. Istnieją jednak nowocześniejsze i bardziej efektywne metody, takie jak wykorzystanie urządzeń monitorujących ruch lub własnych aplikacji z systemem nagród za zakupy. Niemniej jednak, obie te metody mogą być kosztowne i nieco niewygodne. Na szczęście istnieje bardziej dostępne rozwiązanie, które jednocześnie dostarcza pełniejszy obraz Twojej grupy docelowej.

Środowisko mobile i geolokalizacja

Realizując kampanię na urządzeniach mobilnych, warto wykorzystać ich pełny potencjał.. Przy zastosowaniu odpowiedniej technologii możesz mierzyć nie tylko interakcje z kreacją, ale także warunki otoczenia, m.in. lokalizację urządzenia. Po takie rozwiązania sięgamy w Blis Smart Platform.

Szczytujemy m.in. dane lokalizacyjne GPS, urządzeń podpiętych pod jedną sieć Wi-Fi, kategorie zainstalowanych aplikacji, aktualną pogodę, dane socjodemograficzne oraz informacje o systemie operacyjnym. Wiedza, jaką zdobywamy, pozwala nam na emisję reklam z chirurgiczną precyzją. I co najważniejsze: te same dane zasilają naszą wiedzę o skuteczności reklam na poziomie offline. Mierzymy, ile urządzeń, na których została wyemitowana reklama było widzianych w oznaczonych punktach sprzedaży, a także badamy wzrost wizyt testami A/B.

6 kroków do skutecznej kampanii optymalizowanej pod footfall

1. Wstępna segmentacja

Analizujemy zachowania grupy docelowej i dzielimy ją na konkretne segmenty. Rozważamy, jak konsumenci przemieszczają się w ciągu dnia, tygodnia i miesiąca, jakich aplikacji używają, jakie miejsca odwiedzają oraz gdzie dokonują zakupów.

2. Zasilenie danymi

Wgrywamy do systemu współrzędne lokalizacji, do których będziemy sprowadzać ruch dla naszego klienta. Całość zasilamy danymi 1st party klienta oraz pozyskanymi od certyfikowanych partnerów.

3. Precyzyjne targetowanie

Wybieramy odpowiednie do celu kampanii formy targetowania. Uwzględniając różne dane szczytywane z urządzeń mobilnych, dzielimy grupę docelową na mniejsze segmenty o podobnych cechach. Następnie decydujemy, w jakich warunkach będziemy im emitować reklamę – czy na jej skuteczność może mieć wpływ aktualna lokalizacja (Proximity lub Path), pogoda lub pora dnia i tygodnia, a także czy chcemy rozszerzyć targetowanie o pozostałych domowników (Habits-to-home).

4. Kreacje z pazurem

Dla jeszcze lepszych efektów, dostosowujemy kreacje w czasie rzeczywistym, np. w zależności od warunków pogodowych czy stanu zanieczyszczenia powietrza. Korzystamy z platformy Celtra, zintegrowanej z Blisem i zasilanej terabajtami danych, co pozwala nam zautomatyzować szybką reakcję na każdy ze scenariuszy.

5. Monitorowanie i optymalizacja

Na bieżąco sprawdzamy wyniki kampanii, jej performance online oraz liczbę wizyt w oznaczonych punktach. Kontrolujemy wyniki w podziale na segmenty, lokalizacje oraz inne, kluczowe dla klienta parametry. W razie potrzeby wykluczamy najgorzej performujących wydawców lub przesuwamy budżet między segmentami tak, aby zakończyć kampanię z jak najlepszym wynikiem.

6. Raportowanie

Po zakończeniu fazy emisji kampanii jeszcze przez kolejne 7 dni mierzymy liczbę wizyt w oznaczonych punktach. Następnie przygotowujemy raport, uwzględniający najważniejsze wskaźniki w podziale na poszczególne segmenty, pory dnia, tygodnia, czy główne lokalizacje.

Przy odpowiednio dużych kampaniach uwzględniamy także wyniki testu footfall A/B. Porównujemy w nich dwie grupy:

  • Eksponowaną, czyli użytkowników, którym została wyświetlona reklama w trakcie kampanii,
  • Kontrolną, czyli użytkowników pasujących do grupy docelowej, jednak nie uwzględnionych w emisji kampanii.

W ten sposób, porównując osoby o podobnym profilu, sprawdzamy realny wpływ reklamy na decyzję o wizycie w sklepie.

Najważniejsze: dane i bezpieczeństwo

Gromadzenie tak szczegółowych i obszernych danych na temat użytkowników smartfonów niesie za sobą ogromną odpowiedzialność. Dlatego stawiamy przede wszystkim na bezpieczeństwo i ochronę prywatności. Technologia Blis jest całkowicie wolna od plików cookies, a wszystkie dane są anonimizowane jeszcze przed zintegrowaniem ich do systemu. Korzystamy wyłącznie z danych opt-in i przestrzegamy przepisów prawa oraz norm branżowych.

Precyzja dzięki geolokalizacji

Dostęp do ogromnej ilości danych to jedno, ale bez precyzji to wszystko niewiele znaczy. Blis jest oparty o wieloetapową walidację danych, która ma na celu wykluczyć błędne dane i lokalizować urządzenia z dokładnością do 5 metrów. Po przejściu przez to sito zostają tylko wartościowe informacje, które pomagają osiągnąć CTR i wskaźniki footfall na poziomie od 0.2 do 5.56%, zależnie od branży, oraz wzrost ruchu względem grupy kontrolnej o 50% netto.

Kluczem do skutecznych kampanii zwiększających ruch w placówkach stacjonarnych jest właściwe operowanie danymi z urządzeń mobilnych. Dzięki wsparciu Blis Global dostarczamy wyjątkowe narzędzie wykorzystujące je w pełnym zakresie, od oznaczenia miejsc, przez segmentację, kreację, emisję i optymalizację aż po wyznaczony cel, czyli wizyty w Twoich sklepach.

Skontaktuj się z nami i dowiedz się, jak możemy wspólnie zwiększyć footfall w Twoich placówkach stacjonarnych dzięki geolokalizacji.