fbpx

Rynek reklamowy przeżywa obecnie transformację w kontekście targetowania reklamy i wykorzystywania na potrzeby targetowania danych z przeglądarek, stron, aplikacji i urządzeń.

Rosną ograniczenia prywatności wynikające m.in. z wprowadzenia przez Apple ATT (Apple Tracking Transparency) i konieczności potwierdzania przez użytkownika wszystkich informacji o użytkowniku urządzeń amerykańskiego giganta. Dodatkowo czeka nas rychłe usunięcie plików cookie stron trzecich. Reklamodawcy zastanawiają się, w jaki sposób będą kierować reklamy do swoich odbiorców na dużą skalę, jakiej wymaga marketing globalnych marek.

Jest to wyzwanie na dziś, a nie na jutro.

Jako część Blis Global w Sample dysponujemy precyzyjnymi danymi sczytywanymi z urządzeń mobilnych użytkowników na całym świecie. Wykorzystujemy dane aplikacji oraz o urządzeniu, weryfikujemy zachowania konsumentów w prawdziwym świecie, mając dostęp do ich lokalizacji z dokładnością do 5 m. Są to dane nie wymagające plików cookie, ale nie pozostajemy bez wpływu aktualnych zmian na ich podaż. W Polsce użytkowników iPhone’ów jest już bowiem ponad 11%* i udział ten stale rośnie.

*co i tak jest bardzo niską penetracją, wg danych Statcounter to najmniejszy odsetek użytkowników Apple w Europie.

Rozwiązaniem Blis na wyskalowanie kampanii kierowanych do właściwej grupy docelowej jest wprowadzenie w Europie rozwiązania Audience Explorer. Pozwala ono na wyszukiwanie statystycznych podobieństw pomiędzy precyzyjnie targetowanymi użytkownikami a osobami mieszkającymi w innych lokalizacjach, ale podobnymi pod kątem zachowań offline, preferencji, zarobków, wykształcenia, czy wieku. Jest to możliwe dzięki zaszyciu w platformie szczegółowych danych o mieszkańcach budynków oraz innych wymiarów danych na temat wybranych lokalizacji.

Nasi klienci otrzymują możliwość skalowania kampanii na poziom budynku o wyznaczonym profilu, wyszukania miejsc zamieszkania podobnych osób do targetowanej grupy celu, targetowania samych budynków charakteryzujących się mieszkańcami np. o wysokich średnich zarobkach i nadreprezentacji osób w określonym wieku.

W Blis pobieramy bardzo dokładne, wybrane dane lokalizacyjne dotyczące sposobu, w jaki ludzie poruszają się w prawdziwym świecie, i łączymy je z dziesiątkami zagregowanych i anonimowych sygnałów behawioralnych, aby zbudować wielowymiarowy obraz odbiorców – a wszystko to bez konieczności stosowania plików cookie, poczty e-mail  lub jakiegokolwiek innego agregatora czy danych osobowych.

Skala możliwych operacji na tak skonstruowanej grupie celu jest ogromna. W samej Polsce jesteśmy w stanie dotrzeć w ten sposób do ponad 20 milionów urządzeń (desktop i mobile). Dzięki łączeniu danych z WiFi emitujemy kampanię zarówno na telefonach jak i na desktopie, zasilając danymi zaawansowane kreacje rich mediowe przez zaawansowaną platformę Celtra (link), która jest zintegrowana z naszą platformą.

Blis dokłada wszelkich starań, aby konsumenci zawsze czuli kontrolę nad tym, gdzie i jak ich dane osobowe są gromadzone, przechowywane i wykorzystywane.

Zapewniamy, że Blis przestrzega rygorystycznych wymagań RODO i CCPA oraz jest na bieżąco z wszelkimi nowymi przepisami i zmianami, aby mieć pewność, że wdrożyliśmy odpowiednie procesy. Jesteśmy również zarejestrowani na globalnej liście dostawców IAB Transparency and Consent Framework.