fbpx

Jeśli prowadzisz własny biznes, to zapewne wiesz, że bez dokładnego określenia grupy docelowej, ustalenia dla kogo są Twoje produkty czy usługi, nie da się osiągnąć efektywnej sprzedaży. Im lepiej znasz swoich odbiorców, tym lepiej jesteś w stanie się z nimi komunikować i przekonać ich, że to właśnie Twoja oferta jest najlepszą odpowiedzią na ich potrzeby.

Liczy się precyzja

W Sample specjalizujemy się w perfekcyjnym i odbiegającym od standardowych metod, targetowaniu. Dzięki temu, że jesteśmy częścią Blis Global, korzystamy z technologii, która agreguje dane z urządzeń mobilnych. To daje nam dużą wiedzę na temat użytkowników. Wiemy między innymi:

  • gdzie są lub byli w przestrzeni offline,
  • gdzie mieszkają,
  • jak często podróżują,
  • z jakich urządzeń mobilnych korzystają (znamy ich model i markę!),
  • jaki styl życia prowadzą – czy chodzą do kina, teatru, na siłownię,
  • czy mają dzieci w wieku szkolnym lub przedszkolnym,
  • jakiego rodzaju aplikacje mają zainstalowane.

A to tylko kilka przykładów tego, co możemy ustalić.

Dzięki tym danym, możemy stworzyć dokładne segmenty, do których będziemy kierować przekaz reklamowy. Oprócz tych wynikających ze zdefiniowanego targetu klienta, rekomendujemy i testujemy również te mniej oczywiste. Z naszego doświadczenia wynika, że często performują one lepiej, niż standardowe targetowanie w wielu platformach programatycznych. Przykład?

Załóżmy, że masz firmę produkującą zdrową, ekologiczną żywność. Twoimi konsumentami są osoby w określonym wieku, z konkretnym budżetem i wykształceniem, mieszkające w największych miastach, które często przeglądają strony dotyczące zdrowego odżywiania. W Sample, korzystając z danych dostępnych w Smart Blis, dodalibyśmy do tego jeszcze tych, którzy odwiedzają np. targi ze zdrową żywnością, bywają w studiach jogi, czy na siłowniach. Jesteśmy więcej niż pewni, że raport po takiej kampanii pokazałby, iż nasz pomysł na dotarcie do grupy docelowej również miał potencjał i doskonale się sprawdził.

Pamiętaj, że ważnym elementem z punktu widzenia docierania do konsumentów i ich kontaktu z kreacją, jest też sposób emisji. Możemy to robić, wykorzystując kilka metod:

  • PROXIMITY – w czasie rzeczywistym, do osób, które w danym momencie znajdują się w konkretnym miejscu,
  • PATH – do tych, którzy odwiedzili wybrane miejsce w przeszłości,
  • HABITS TO HOME – do osób podłączonych pod domową sieć wi-fi (to super sposób, jeśli zależy nam na dotarcie z komunikatem do całej rodziny w sytuacji, kiedy mogą razem podejmować decyzje zakupowe).

Oczywiście najlepszy efekt daje łączenie różnych sposobów emisji, ponieważ uzupełniają się one wzajemnie, docierając do konsumentów z TG w różnych sytuacjach i dając im szansę na reakcję na reklamę w dogodnym dla nich momencie. Taki miks, zwiększa też zasięgowy potencjał grupy.

Ciągłe monitorowanie i wnioski

Ponieważ w trakcie kampanii cały czas monitorujemy to, w jaki sposób performuje dany segment, możemy na bieżąco optymalizować jej przebieg, mając na uwadze KPI kampanii. To co jest ważne: po zakończonej emisji przygotowujemy dokładny raport, w którym widać jaki segment w jakim czasie, najlepiej reagował na kreacje. Może się okazać, że będzie to grupa osób, której do tej pory nie brałeś pod uwagę i warto ją uwzględnić w następnych działaniach.

Inną kwestią jest to, że rynek się zmienia. Nawet jeśli na początku działalności precyzyjnie określiłeś swoją grupę docelową, to z upływem czasu mogła się ona zmienić – tak jak zmieniają się zachowania konsumenckie. Również Twój produkt mógł ulec zmianie i teraz jest lepiej odbierany przez inną grupę klientów.

Dzięki kampaniom z Blis, masz szansę sprawdzić czy nie masz luk w grupie docelowej, którą zdefiniowałeś według własnych wyobrażeń. Może się okazać, że warto zmodyfikować Twoją usługę, by lepiej zaspokajać potrzeby konsumentów. Albo że warto pomyśleć o zmianie grupy celu. Dzięki takiej analizie zyskujesz pewność, że Twoje kampanie mogą stać się efektywniejsze. Chętnie Ci w tym pomożemy!