Współpraca z influencerami w dużej mierze skupia się na tworzeniu unikalnych treści popartych opinią osób, które mają znaczący wpływ na grupę swoich odbiorców. W raporcie Influencer Marketing Hub można przeczytać, że aż 84% internautów wierzy internetowym poleceniem prawie tak samo jak rekomendacjom od bliskich, znajomych im osób. Korzyści płynących z działań z twórcami internetowymi jest znacznie więcej. Poniżej pokazujemy Wam najważniejsze z nich.

1. PODNIESIENIE ŚWIADOMOŚCI MARKI

Niestandardowe działania Influencerów mogą zrobić niezły szum dookoła Twojego brandu lub wydarzenia. Wpływa to znacząco na rozpoznawalność zarówno firmy, jak i jej produktów.

2. WZROST ZAUFANIA I WIARYGODNOŚCI MARKI

Twórcy Internetowi spędzili już wiele lat budując zaufanie wśród swoich odbiorców. Zbudowali mocne i szczere relacje. Jeśli twórcy wybrali Twoje produkty, decydując się na współpracę, oznacza to, że są one w ich polu zainteresowania. Tym samym korzystasz z ich zasięgów, pojawiasz się w ich kanałach a Twoja wiarygodność rośnie. Ma to kluczowe znaczenie np. przy wprowadzaniu nowego produktu lub przy rozszerzeniu czy zmianie grupy docelowej.

3. DOTARCIE DO NOWYCH SPOŁECZNOŚCI

Odnalezienie odpowiedniego twórcy w Twojej niszy to trudne zadanie. Warto więc powierzyć je specjalistom, którzy lepiej orientują się w działalności twórców internetowych i dadzą Ci większą gwarancję tego, że Twój komunikat dotrze do właściwej grupy.  W myśl zasady: odpowiedni twórca – właściwa grupa docelowa. Pokazując treści zainteresowanym odbiorcom w kanałach Influencera, poszerzasz zasięg kampanii w grupie właściwych odbiorców oraz masz możliwość pozyskania wysokiej jakości leadów.

4. WZROST KONWERSJI

Twórcy Internetowi są na tyle blisko swoich społeczności, że wpływają bezpośrednio na ich decyzje zakupowe, które użytkownicy realizują, wchodząc na strony produktowe wskazane przez Klienta. Influencer często inspiruje swoich odbiorców i przyspiesza proces zakupowy podając linki do produktów. Działają tu nie tylko testy, porównania czy polecenia, ale też kody rabatowe lub filmy instruktażowe.

5. WZMOCNIENIE WYNIKÓW W SIECI WYSZUKIWANIA

Posty sponsorowane, linki do stron z Twoimi produktami i wzmianki o brandzie mogą znacząco wpłynąć na pozycję strony Twojej marki w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu wzmocnisz jakościowy ruch na swojej stronie i poprawisz swoją pozycję w rankingach.

6. ZRÓŻNICOWANIE KONTENTU

To, że Twórcy Internetowi będą promować Twoje idee i treści to jedno. Drugą stroną medalu może być też to, że Ty skorzystasz z ich treści wypełniając luki w swojej komunikacji oraz ubarwiając jej wydźwięk. Możesz korzystać z różnych formatów takich jak tekst, video, quiz, infografika, relacja, animacja. To pozwala na większą kreatywność w tworzeniu treści i wzbogaca finalny przekaz.

7. NIESKOŃCZENIE DUŻY POTENCJAŁ DZIELENIA SIĘ PRZEKAZEM

To właśnie Influencerzy dzięki swoim działaniom przekraczają granicę dotarcia w ramach poszczególnych kanałów. Wiralowość tworzonych treści oraz możliwość multiplikacji sprawia, że jedna akcja może zyskać niespotykany odbiór, którego tradycyjne metody nigdy nie dawały.

8. OSZCZĘDNOŚCI

Tak, to jeden z plusów we współpracy z Influencerami. Generowanie zaangażowania w kampaniach realizowanych z nimi może być tańsze od tradycyjnych reklam. Tyczy się to szczególnie współpracy z Microinfluencerami, których kampanie mają niższe budżety lub niższy koszt dotarcia. Przykładem są działania twórców z linkloga www.blaber.pl

9. PODKRĘCENIE ZAANGAŻOWANIA

Kiedy Twórca Internetowy udostępnia Twój post, może on zyskać więcej polubień i komentarzy. Konkursy, testy, multibrandowe artykuły, filmy mogą szybko podnieść zaangażowanie.

10. WIĘCEJ ZAUFANIA SWOICH DOTYCHCZASOWYCH ODBIORCÓW

Skorzystaj z treści tworzonych przez Influencerów na Facebooku, Instagramie czy TikToku i publikuj je na swojej stronie lub w serwisach społecznościowych. To podniesie zaufanie oraz potencjalnie usprawni proces zakupowy.

11. WZMOCNIENIE OBECNOŚCI I MULTIPLIKACJA

Ogromną zaletą działań Influencerów jest częstość publikacji i ich obecność w codziennym życiu użytkowników. Dzięki temu łatwo o sobie przypomnieć i towarzyszyć odbiorcom przy ich decyzjach zakupowych. Dodatkowo zaletą najnowszych technologii jest to, że nowe kanały w social mediach przenikają się, a treści się zwielokrotniają.

12. PRAKTYCZNE SPOSTRZEŻENIA

Wartościowy feedback to najlepsza wiedza o Twoich produktach. Dzięki niej możesz optymalizować kampanie oraz lepiej targetować swoich odbiorców. Przeglądaj komentarze i reakcje odbiorców Influencera i dowiedz się więcej o swojej marce.

13. MIERZALNOŚĆ WYNIKÓW

Wielu marketerów obawia się, że efekty działań Influencerów nie są w pełni mierzalne, a kontrola nad przeprowadzeniem kampanii jest niższa, niż w tradycyjnych mediach. Jednak dzięki nowatorskim narzędziom możemy zmierzyć koszt dotarcia do grupy docelowej, liczyć koszt pozyskania leada, sprawdzić przewidywalne zasięgi kampanii czy mierzyć konwersję.

Gotowy by stworzyć swoją własną kampanię z Influencerami?