Wiarygodność oraz jakość danych jest kluczem do efektywnego marketingu. Dzięki technologii BLIS, tworzymy w Sample zaawansowane strategie i kampanie reklamowe oparte zarówno na aktualnej, jak i historycznej lokalizacji, a także na sposobie przemieszczania się konsumentów.

Według CTO Blis worldwide, Aarona McKee, prawidłowa analiza i wykorzystanie danych lokalizacyjnych powinny być priorytetem i centrum każdego biznesu. Dlaczego tak sądzi, skoro geotargetowanie jeszcze do niedawna kojarzone było jedynie z lokalnym biznesem i koncentracją na wybranym, ograniczonym terytorialnie obszarze?

Obecnie sytuacja spowodowana rozwojem technologii jest zgoła inna. Wiedza o tym, gdzie mieszkają i pracują, a także w jakich miejscach i jak często bywają konsumenci, stała się istotnym narzędziem nie tylko planowania, ale i weryfikacji marketingowych strategii największych marek świata. W Sample realizujemy kampanie uwzględniające profilowanie w oparciu o dane lokalizacyjne dla takich marek, jak Volvo, Żabka, Samsung, McDonalds, Honda, Universal i wiele innych. Nasi klienci korzystają z danych znacznie szerzej niż tylko na potrzeby targetowania w oparciu o lokalizację.

Dzięki danym lokalizacyjnym pomagamy im bowiem tworzyć zaawansowane profile konsumenckie, wzbogacone wiedzą o faktycznych zainteresowaniach, ulubionych markach, sposobie spędzania wolnego czasu, miejscu pracy i zamieszkania oraz o marce samochodu ich konsumenta. Możemy również wrócić po czasie z reklamą do osób widzianych w danym miejscu w przeszłości, kierować reklamę do całego gospodarstwa domowego i wielu urządzeń, miksować ją z innymi kanałami np. outdoorem, a także, co unikalne,  optymalizować nasze aktywności reklamowe pod konwersję w postaci wizyt w punkcie sprzedaży.

Blis jest światowym pionierem zaawansowanego marketingu lokalizacji i posiada jedną z najbardziej zaawansowanych platform emisyjnych i DMP na świecie.

Nasi klienci coraz częściej wykorzystują nasze rozwiązanie i unikalną wiedzę o użytkowniku „offline” również po to, aby realizować swoje performance’owe cele online. Największe marki szukają nie tylko rozwiązań innowacyjnych oraz unikalnych możliwości jakie za nimi stoją. Na równi z precyzją liczy się dla nich skala i możliwość zastosowania narzędzia w szerokim zakresie.

Nad tym aspektem pracuje zespół wspomnianego Aarona McKee, rozwijając sieć partnerów i budując elastyczną technologię pozwalającą na zbieranie precyzyjnych danych z wielu źródeł. Jak twierdzi sam Aaron:

Same dane to nie wszystko, naszym zadaniem jest ich właściwa weryfikacja i interpretacja, przetwarzamy terabajty informacji o konsumencie. Do jednego urządzenia przypisane są dane z tysięcy miejsc. Zadaniem mojego zespołu jest stworzenie rozwiązania, które przefiltruje dane, we właściwy sposób je oczyści i sprawi, że w emisji reklamy wykorzystamy tylko te właściwe, dające realną różnicę informację. Musimy umieć opowiedzieć historię w oparciu o dane, chcemy zrozumieć zachowanie człowieka. Podam przykład. Jeśli widzimy telefon w szkole i chcemy trafić do uczniów, powinniśmy – jako dodatkowego parametru – użyć godzin, w których ten telefon jest przez nas widoczny. Filtrować osoby, które widywane są obok szkoły przypadkowo – przechodniów, rodziców, mieszkańców. Odseparowana, pojedyncza informacja o lokalizacji bez kontekstu to za mało – musimy znać prawidłowości, wiedzieć jak funkcjonujemy.

Dlaczego jawność i jakość danych są tak istotne?

Uważamy, że najważniejszym trendem w kontekście danych marketingowych jest coraz dojrzalsze podejście do praw i zgody odbiorcy przekazu, a także otwartość w komunikacji. Dla nas prywatność i bezpieczeństwo danych są najważniejsze. Blis jest silną międzynarodową organizacją i podlega restrykcjom nałożonym przez GDPR w Europie, CCPA w Stanach, POPI w Afryce i wielu innym, w tym największych producentów oprogramowania i technologii mobilnych, jak Apple czy Google.

Koncentrujemy się na tym, żeby konsumenci zachowali pełną kontrolę nad swoimi danymi, na ich prawu do bycia anonimowym, na bezpieczeństwie informacji, które o nich przechowujemy. To bardzo pozytywny trend dla całej technologicznej branży – ograniczający, ale też wiele porządkujący.

W jaki sposób dane lokalizacyjne budują przewagę konkurencyjną BLIS

W Sample korzystamy z jedynej dostępnej na rynku technologii o znaczeniu globalnym, jednocześnie pomagając markom tworzyć strategie dostosowane do ich lokalnych wymagań.