fbpx

Gdybym musiał postawić swoje pieniądze na jedną strategię marketingową, z pewnością wybrałbym content marketing. Zastanawiacie się dlaczego?

Efekty kampanii content marketingowych można łatwo zmierzyć i zweryfikować już na poziomie pojedynczych projektów. Prawdziwą rewolucją jest jednak efektywność strategii mierzona w długim okresie.

pexels-photo-147408-1

Dobrym porównaniem obrazującym efektywność content marketingu jest trening sportowca. Jeśli kiedykolwiek przygotowywaliście się do biegów długodystansowych, rozpoczynaliście trening jogi, nie mając z nią wcześniej żadnych doświadczeń lub próbowaliście poprawić swoją sylwetkę realizując kompleksowy program treningowy, prawdopodobnie dobrze wiecie o czym piszę.

Pierwsze treningi – choć potrafią wydatnie i pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie – nie zmieniają wiele. Konsekwencja i jakość treningu sprawiają jednak, że z czasem przychodzi dzień zauważalnej zmiany. Możemy wtedy bez trudu pokonać dystans, który do niedawna wydawał się nam nieosiągalny: ciało staje się elastyczne, zaczynamy dostrzegać mięśnie, o których istnieniu wcześniej nie mieliśmy nawet pojęcia. Osiągamy cel i w konsekwencji wręcz uzależniamy się od treningu. Zastanawiamy się nawet jak mogliśmy żyć bez tych codziennych, ruchowych rytuałów. Znacie to?

pexels-photo-221210

Podobnie rzecz się ma z content marketingiem. Trudno jest ten proces przyspieszyć, ale na pewno warto jest go zacząć i kontynuować pracę – efekty przyjdą na pewno. Jedni widzą je szybciej, inni nieco później – zawsze jednak są to efekty zadowalające lub wręcz zachwycające. Kwestia predyspozycji, konsekwencji i mądrego „treningu”.

Większość tradycyjnych strategii mediowych jest zbudowana na krótkoterminowych planach i rezultatach. Nie ma w tym nic złego, jeśli tylko osiągamy odpowiednie ROI, ale osobiście – jeśli miałbym w marketingu postawić na jednego konia, który w długim okresie zbuduje mój biznes – nie zastanawiałbym się i zdecydowanie wybrałbym Content Marketing. Oto dlaczego!

pexels-photo-40120

Content wspiera i wpływa na prawie wszystkie inne strategie marketingowe

– jest najlepszym wsparciem dla strategii SEO, narzędziem budowy wartościowych linków, reputacji domeny,
– jest źródłem materiałów dla kampanii social mediowych,
– może być źródłem kampanii e-mail marketingowych i służyć jako wsparcie w budowie baz danych,
– buduje wartość strony docelowej kampanii display.

Content buduje zaufanie i wiarę w Twój produkt

Realizacje z wykorzystaniem mądrego podejścia content marketingowego nie tylko pomagają w wyjaśnieniu idei i umiejscowieniu Twojego produktu w konkretnym kontekście. Budują też wiedzę i inspirują ludzi do tego, aby mówić o Twoim produkcie czy usłudze.

Wpływa na konwersję i wartościowy ruch na stronie

Ta zależność jest wysoka, o ile Twój content wyprodukowany jest w odpowiedni sposób. Z czasem zaobserwujesz wysokie wyniki konwersji bezpośrednio z materiałów tekstowych, video czy recenzji. I co bardzo ważne, nie da się tego formatu blokować AdBlockiem!

Dobry content możesz również sprzedawać

Tworząc zupełnie niezależne źródło przychodu. Doskonałym przykładem jest tu Natalia Hatalska i jej projekt infuture institute. Świetna blogerka, mówczyni i twórca contentu, która zbudowała sobie tak silną markę, że jest w stanie z sukcesem sprzedawać rozbudowany content w postaci raportów i analiz.

nh-1024x589-1

Dobry content nie znika

Poza treścią newsową lub taką, która dość szybko może się zdezaktualizować, formaty content marketingowe zostają w sieci, na papierze książki lub w formie wideo.

Content się kumuluje

Jeśli każdego roku powstanie – dajmy na to, 50 artykułów Twojej produkcji – po 2 latach w sieci będzie ich już 100, a po kolejnych dwóch 400. I w każdym momencie – jeśli tylko przygotujesz go w odpowiedni sposób – odbiorca będzie mógł wyszukać informacje, które chciałeś mu podać. Prawdopodobieństwo tego, że Cię odnajdzie rośnie z każdym kolejnym artykułem i każdym kolejnym filmem, który nagrałeś.

Content marketing jest z pewnością strategią długofalową. Nie znaczy to jednak, że na jego efekty musisz zawsze czekać bardzo długo.

Z punktu widzenia dużych firm, pierwsze kampanie content marketingowe nie będą miały najprawdopodobniej zauważalnego wpływu na organizację. Odpowiednio skonstruowana kampania może jednak wygenerować ciekawe efekty już po pierwszej publikacji. Tajemnica tkwi nie tylko w planowaniu długookresowych strategii contentowych, ale też – albo przede wszystkim – w ich jakości, rodzaju i dopasowaniu do celu jaki sobie wyznaczyłeś. Liczy się więc jakość i odpowiednia dystrybucja – a w długim okresie zauważalne efekty przyjdą z pewnością.