Wbrew pozorom, to nie jest proste – o uwagę internauty walczy tysiące komunikatów. Zrób mały eksperyment: wejdź na stronę dużego portalu internetowego i zacznij scrollować – ile czasu poświęcasz na jeden scroll? 1 – 1,5 sekundy? A ile w jednym widoku mieści się elementów? Trochę mniej zajawek jest w feedzie mediów społecznościowych, zastanów się jednak, jaką część sekundy im poświęcasz?

Patrząc na to w ten sposób, wydaje się, iż szanse na to, że ktoś trafi na naszą zajawkę są bardzo małe. A jednak, coś powoduje, że Ty jako internauta, wybierasz tę, a nie inną treść, z którą się chcesz zapoznać.

>> Zajawka – element, składający się najczęściej z grafiki/zdjęcia i krótkiego tekstu. Wyświetlany użytkownikowi i zachęcający do wejścia na daną treść <<

Tworząc content w Blaber, mamy na uwadze nie tylko to, by sama treść była angażująca i odpowiadała na potrzeby czytelników, ale również, a może i przede wszystkim, by trafił na nią właściwy odbiorca. Dbamy o to, ponieważ rozliczamy się z klientami w modelu performance’owym. Przypadkowy użytkownik owszem, zliczy się jako UU i PV, ale opuści szybko treść i nie wykona pożądanej przez nas akcji

Dobrze wiemy co robić, by zajawka była skuteczna i pozyskała nam użytkowników, na których nam zależy.

Jak stworzyć dobrą promocję?

Jest kilka zasad, które powodują, że to Twoja zajawka zostanie zauważona, przez tych, na których ci zależy.

Przede wszystkim, zastanów się do kogo mówisz. Inny komunikat będzie skuteczny dla młodzieży, inny dla seniorów. Również to jakie Twoi odbiorcy mają wykształcenie oraz zasobność ich portfela mają wpływ na to, na jaką treść zareagują. Odbiór treści – zarówno elementów tekstowych zajawki, jak i jej grafiki – zależy od wielu czynników, które charakteryzują Twoją grupę celu.

Emocje. Najlepiej przyciąga nas to, co wzbudza w nas emocje. Ponieważ najsilniejszą emocją jest złość, ludzie najczęściej reagują na to, co ich irytuje. Postaraj się już na etapie promocji materiału „zaczepić” użytkownika jakąś kontrowersyjną frazą, pytaniem. To działa.

Insight – czyli wgląd konsumencki. Użytkownicy czytają to, co ich w danym momencie interesuje. Znając swoją grupę docelową, zachęć ich do zapoznania się z Twoimi treściami przez obietnicę zaspokojenia ich potrzeby, rozwiązania ich problemu.

Magiczne słowa. Są słowa, które przyciągają większość konsumentów – ZA DARMO, PROMOCJA, SZYBKI SPOSÓB – jednak nie powinno się z nich korzystać w każdej sytuacji. Po pierwsze, mogą nie mieć zastosowania do Twojego materiału, a po drugie, jak wspomnieliśmy wyżej – są grupy docelowe, które nie będą na to reagować.

Grafika. Przy treściach lifestylowych najlepiej sprawdzają się naturalne zdjęcia. Jako użytkownicy mamy dosyć stockowych, pozowanych scen i uśmiechów. Zwłaszcza, że niektóre z nich promują zarówno usługi prawnicze, stomatologiczne, jak i środki za wzdęcia – jest to po prostu nieautentyczne. Dlatego, jeśli tylko masz możliwość, korzystaj z własnych zdjęć. Jeśli natomiast musisz korzystać z banków zdjęć, staraj się wybierać te najmniej „sztuczne”.

Jak to przy komunikowaniu z ludźmi, liczy się też wyczucie. Możesz stosować się do wszelkich zasad, ale czasem po prostu czujesz, że warto coś zrobić w dany, a nie inny sposób, nie patrząc na reguły – okazuje się, że to chwyci. Tak to już jest w świecie twórczym. Niektórzy są po prostu w tym świetni, inni nie.

Dobra zajawka to nie wszystko

W Blaber do promocji contentu wykorzystujemy narzędzia performance – i to nie tylko w postaci gotowych segmentów, ale i tworząc własne, pozwalające nam precyzyjnie trafić do wybranych użytkowników.

Możesz być mistrzem tworzenia wpisów promujących, ale jeśli Twoja zajawka będzie wyświetlana osobom, które zupełnie nie są zainteresowane Twoim produktem czy usługą, to i tak w nią nie klikną. No chyba, że przypadkowo i na super krótki moment.

To odpowiednia promocja, dopasowana do grupy docelowej, powoduje że Twoja zajawka jest wyświetlana tym konsumentom, którzy mogą być zainteresowani tym, co im oferujesz.

Dobrze dobrana promocja zajawek oraz właściwie przygotowany materiał – również dopasowany do tego kto jest jego odbiorcą – powodują, że użytkownik spędza na treści więcej czasu i skłonny jest wykonać założoną przez nas akcję – przejście na stronę klienta czy zostawienie leadu.

Skuteczna zajawka to nie tylko jej wygląd, ale również właściwa jej dystrybucja.