fbpx

Dzisiaj już chyba żadnemu marketerowi nie trzeba mówić, że jego produkt czy usługa nie jest dla wszystkich i że jeśli chce ją skutecznie reklamować, to musi określić swoją grupę docelową. Marketerzy muszą mieć świadomość tego, kim są ci, którzy potrzebują skorzystać z ich oferty. A kiedy już to ustalą, powinni wiedzieć, gdzie i w jaki sposób do nich dotrzeć.

No właśnie, Marketerze, gdzie są Twoi konsumenci? Tak się składa, że w Sample – dzięki technologii Blis – możemy to dla Ciebie sprawdzić. I to z dokładnością do 5 metrów. Możemy określić, gdzie są i gdzie byli offline, w ostatnim czasie, konsumenci z Twojej grupy docelowej. Ale o tym za chwilę. Na początek, kilka prostych liczb.

W Polsce mamy 37,77 mln mieszkańców, z których aż 87% to internauci. Ci z kolei, konsumują internet w 93,4% via mobile.

Jeśli chodzi o czas, który spędzają oni w internecie, wynosi on dziennie średnio *6 godzin i 39 minut (polscy internauci w wieku 16 – 64 lat), z czego 2 godziny i 58 minut przez urządzenia mobilne. Poniższy wykres pokazuje, że na mobile głównie przeglądają internet.

Mobile to podstawa

Pamiętacie te czasy, kiedy marketingowcy w prognozach na nadchodzący rok, mówili „To będzie rok mobile”? 😊 Trwało to kilka lat. Od dłuższego czasu już nie słychać tej frazy, bo mobile jako podstawowe narzędzie konsumpcji internetu stało się faktem.

Zatem jeśli odbiorcy Twoich usług czy produktów, są w internecie (a statystyki wskazują na to, że tak jest!), to nie możesz zapomnieć o dotarciu do nich na mobile.

Bogactwo danych z mobile

Wróćmy do tego, że wiemy, gdzie dokładnie znajdują się osoby z Twojej TG.

W Blis Global, której Grupa Sample jest częścią, od kilkunastu lat rozwijamy technologię opartą na danych z urządzeń mobilnych. Bazując na mobile ID wykorzystujemy zagregowane i zanonimizowane dane takie jak informacje o typie i modelu urządzenia, kategorie posiadanych aplikacji, odwiedzanych miejscach i aktualnej lokalizacji, dane socjo-demograficzne, pogody oraz czasu.

Dzięki dostępowi do tych danych, możemy prześledzić zachowania konsumentów offline i online w ujęciu dobowym, tygodniowym czy miesięcznym. Jesteśmy także w stanie dotrzeć do konsumenta z dokładnością do 5 metrów, co ma duże znaczenie, np. w przypadku galerii i pasaży handlowych, gdzie punkty usługowe blisko ze sobą sąsiadują.

Na tej podstawie tworzymy segmenty w ramach danej grupy docelowej. Dzięki temu możemy precyzyjnie kierować reklamy do właściwych konsumentów.

Przykład i konkrety

Załóżmy, że chcesz skierować swój komunikat do rodziców kilkulatków. Wiedząc to, możemy wybrać segmenty osób, które w godzinach porannych i popołudniowych są widziane w przedszkolach, odwiedzają wybrane sklepy z artykułami dla dzieci czy bywają w kinach i centrach rozrywki w weekendy do godziny 18:00.

Do tak skategoryzowanych odbiorców możemy emitować kampanię na kilka sposobów równocześnie. Przykład:

  • Proximity (emisja real-time): emisja w czasie rzeczywistym do w/w segmentów – pozwalająca na emisję kreacji, w momencie gdy konsument znajduje się blisko wyżej wymienionych miejsc lub Twojego punktu sprzedaży.
  • PATH (retargeting): emisja do osób widzianych w konkretnych lokalizacjach w przeszłości – pozwalająca dotrzeć do stałych bywalców, danych miejsc, w tym np konkurencji. Ponieważ ten rodzaj emisji dociera do użytkowników później, niż w chwili zajmowania się dzieckiem, daje więcej czasu na swobodne surfowanie po sieci i zapoznanie się z komunikatem oraz wejście w interakcję z marką.

Wygląd ma znaczenie

Ważne jest nie tylko to, jak i gdzie dotrzesz do konsumenta, ale również z czym to zrobisz. Smartfony są idealnym narzędziem do interakcji z odbiorcą. W Grupie Sample specjalizujemy się w kreacjach rich mediowych, które skuteczne angażują użytkowników i powodują, że odbiorca spędza z komunikatem więcej czasu, przez co przejście na stronę docelową rzadko jest przypadkowe.

Dzięki dostępowi do platformy Celtra – technologii, która automatyzuje proces przygotowania złożonych i angażujących kreacji – możemy szybko i sprawnie zrealizować nawet najbardziej skomplikowane wizje.

Dlaczego to działa?

Jeśli wiesz, do kogo chcesz kierować przekaz, prawdopodobnie wiesz także, gdzie ta osoba przebywa, jak konsumuje media i jak się zachowuje. To dzięki Blis jesteś w stanie wykorzystać tę wiedzę w 100%, dobierając właściwy komunikat i formę przekazu. Korzystając z kampanii na platformie Blis, gwarantujemy, że nie trafisz z reklamą soczystego burgera do fit mamy, ultra weganki czy schorowanego emeryta. Sprawdź nas!