Wielka, światowa awaria Facebooka wpłynęła nie tylko na niego samego, ale i na biznesy wielu marek: począwszy od małych przedsiębiorstw aż po gigantów na rynku. Ta sytuacja pokazała, że dywersyfikacja kanałów docierania do Klienta jest koniecznością, a nadmierne poleganie na gigantach Big Tech bywa ryzykowne. Jeśli ciekawi Cię jak minimalizować ryzyko strat, które wywołują tego typu kryzysy, przeczytaj nasz artykuł!

Monopol giganta

Jeśli prowadzisz działania online, trudno będzie uciec przed skutkami awarii Facebooka. Platforma przestała funkcjonować tylko przez sześć godzin, ale w tym czasie tysiące firm odnotowało znaczny spadek ruchu i zaangażowania – powodując zmniejszenie sprzedaży. Tak właśnie ponownie objawił się niebezpieczny monopol Facebooka, któremu niestety wszyscy ulegamy. Szacuje się, że straty finansowe wyniosły około 79 milionów dolarów w przychodach z reklam, a wiele firm nie jest w stanie dotrzeć do swoich klientów i potencjalnych klientów, jeśli pominie w swych działaniach Facebooka. Choć jest to bolesne, stanowi silne przypomnienie o jednym z największych wyzwań, przed jakimi stoi branża reklamy cyfrowej: zerwania z uzależnieniem od dużych graczy. Czy to możliwe? Zapewne nie, ale warto zastanowić się jakie narzędzia wdrożyć, by uchronić firmę przed ryzykiem.

Nie czekaj! Działaj!

Niezależnie od tego, czy awaria nastąpi ponownie czy nie, pojawiła się pilna potrzeba, aby marki ponownie oceniły swoją nadmierną zależność od Facebooka i Google i zaczęły kierować większe budżety do wielu opłacalnych, alternatywnych narzędzi. Giganci tacy jak Facebook czy Google, bezsprzecznie zapewniają reklamodawcom skuteczne targetowanie i wymierne rezultaty. Będą nadal odgrywać kluczową rolę w sukcesie kampanii. Jeśli marki chcą naprawdę zrozumieć zachowania konsumentów, muszą również wiedzieć, jak dotrzeć do nich poza granicami Facebooka i Instagrama. Jak więc otworzyć horyzonty reklamy cyfrowej poza technologicznych gigantów?

Istnieje kilka innych opcji dostępnych dla marek, które pozwalają im na większą autonomię i dystrybucję treści w ich działaniach marketingowych online, przy jednoczesnym zapewnieniu dużej skali działania. W zdywersyfikowaniu działań nie można również zapomnieć o mierzalności oczekiwanych wyników kampanii. Świetne w tym kontekście wydaje się być korzystanie z first-party data. To informacje, które firma zbiera bezpośrednio od swoich klientów i które są jej własnością. Dane własne (znane również jako dane 1P) są częścią wiedzy, jaką dysponują marketerzy danych. Jak zbierać dane własne? Firmy mogą gromadzić je z różnych źródeł, takich jak aplikacje mobilne, strony internetowe, media społecznościowe, SMS-y, e-maile, ankiety, sygnały nawigacyjne, interakcje z obsługą klienta, systemy CRM, punkty zakupu i poczta bezpośrednia (wykorzystując dane cyfrowe do informowania o kampaniach offline). Tego typu działania z informacjami własnymi to jeden ze sposobów, w jaki reklamodawcy mogą dotrzeć do odbiorców, ponieważ marki i wydawcy mają bezpośrednie relacje ze swoimi klientami i odbiorcami. Najważniejsze jest skupienie się na wymianie informacji. Dając konsumentom to, czego chcą, marki mogą zachęcać ich do dzielenia się informacjami i opiniami, oferując Klientowi wymierne korzyści, takie jak ekskluzywne treści (e-booki, poradniki itp), oferty specjalne, zniżki lub nagrody. Warto gromadzić te dane, by optymalizować ofertę i proces sprzedażowy.

Badanie lokalizacji kluczem do sukcesu

Branża opracowuje również alternatywy, które pomogą reklamodawcom na komunikację z odbiorcami. Długą, ewolucyjną drogę przeszło kierowanie komunikatów z ofertą do lokalizacji potencjalnego Klienta. Twórcy internetowych narzędzi alternatywnego docierania do odbiorcy, oferują markom potężne sposoby kierowania treści do odbiorców na dużą skalę, nie zapominając przy tym o zasadach prywatności i ochrony danych. Oznacza to wyjście – przynajmniej częściowo – z cienia wielkiej technologi Facebooka czy Google`a.

Targetowanie w oparciu o lokalizację to świetny sposób na precyzję i mierzalną skuteczność. Tu z pomocą przychodzi Blis (https://grupasample.pl/blis/): zaawansowane narzędzie pozwalające na wykorzystanie wiedzy o zachowaniach ludzi w świecie fizycznym w targetowaniu reklamy oraz w analityce marketingowej. Platforma pozwala na segmentację w oparciu o dane socjodemograficzne oraz najwyższej jakości dane lokalizacyjne. Sprawdzamy jak przemieszcza się odbiorca, czerpiemy wiedzę z jego aktualnej lokalizacji, jakich aplikacji używa, gdzie mieszka i pracuje, gdzie spędza czas wolny. Co ciekawe, Blis pozwala na egzekucję kampanii poza środowiskiem mobile i na łączenie danych z największych na świecie DMP. To potężne narzędzie daje dużą bazę informacji, które pozwalają na skrupulatne dotarcie, precyzyjne dopasowanie reklamy, a tym samym zwiększenie skuteczności kampanii.

Więcej informacji o Blisie oraz o tym, jakie są nasze możliwości związane z wykorzystaniem tej platformy, znajdziesz tu: https://grupasample.pl/blis/

Poznaj możliwości oferowanej przez nas technologii: