Świat marketingu internetowego staje się coraz bardziej kreatywny, dzięki rozwojowi najnowszych technologii i narzędzi docierania do klienta. Tworzą się zupełnie nowe środowiska, nurty w wyrażaniu idei marketingowych, a metody ich przekazywania są przetwarzane przez micro twórców.

Czas pandemii dodatkowo wywrócił wszystko do góry nogami. Uaktywnił też influencerów, którzy zyskali dodatkową moc oddziaływania na swoje, skupione na świecie wirtualnym, społeczności. To tutaj przeniosło się nasze życie, co sprawiło, że siła rażenia twórców internetowych – a co za tym idzie, ich zasięgi – zdecydowanie wzrosły. Świetnymi przykładami miejsc gdzie aktywność grup docelowych jest największa i generuje najsilniejsze zaangażowanie, są TikTok, Facebook i Instagram. Jeśli chcesz, aby Twoje komunikaty były aktualne i aktywizowały odbiorcę, nie możesz po prostu wystrzelić budżetem w promocję reklam na ekranach telefonów. Kluczem do reklamy w Social Mediach jest dopasowanie treści do trendów użytkowników i publikowanie ich właśnie tam, gdzie są oni najbardziej zaangażowani. W ramach danego medium powinny wyglądać one jak najbardziej organicznie, tak aby pasowały do ​​szerszego grona odbiorców danego medium, niezależnie czy jest to Insta Story czy post na FB.

Patrząc na liczby widać, że 75% amerykańskich marketerów planuje wydzielić dedykowany budżet na działania z Influencerami, a rynek tego typu usług w USA szacowany jest na 3 miliardy dolarów. Jak wynika z badań, w ramach kampanii Influencer Marketingowych, marketerzy przekazują 50% środków do kanałów micro influencerów i to do nich kierują większość swoich budżetów.

Najlepszym sposobem na dotarcie do ludzi, jest poznanie trendów i nawyków użytkowników platform Social Mediowych. Komunikowanie się z nimi w preferowanym przez nich języku wymaga olbrzymiej elastyczności, biegłości w zmieniających się trendach i rozległej sieci dobrych relacji. Dlatego coraz więcej marek skłania się teraz ku Influencer Marketingowi, aby wykorzystać kreatywne umiejętności, style komunikacji i zasięg odbiorców osób, które mówią żywym językiem i mogą zaprezentować markę zaangażowanym, aktywnym odbiorcom. Światowi specjaliści z Deloitte w raporcie Global Marketing Trends podkreślają, że w obecnych czasach stawianie na autentyczność, zaspokajanie potrzeb w kontaktach międzyludzkich oraz zwiększenie interakcji Klienta, to podstawowe kierunki komunikacji – a realizację ich wszystkich zapewnia właśnie Influencer Marketing. Dzięki komentarzom, reakcjom, zaangażowaniu ludzi w grupach dyskusyjnych, Influencerzy w żywy i realny sposób tworzą relacje nie tylko między sobą i swoimi fanami, ale również pomiędzy marką, a publicznością twórcy. Może to być świetny sposób na maksymalizację zasięgu i zwiększenie świadomości marki.

Już za tydzień, w drugiej części artykułu, opublikujemy listę kluczowych korzyści płynących z działań w zakresie Influencer Marketingu, które warto wziąć pod uwagę, planując kolejne budżety.