Telefon jest jedynym urządzeniem, które jest przy nas od poranku do wieczora. Z mediowego punktu widzenia, mobile jest więc także jedynym kanałem, dzięki któremu masz szansę na dotarcie do konsumenta w dowolnie wybranym przez siebie momencie.
Geo-fence to „cyfrowe ogrodzenie”. Za jego pomocą możemy wyznaczyć strefy poruszania się lub obecności urządzeń mobilnych w wybranym czasie i określonej przestrzeni.
Geofencing to unikalny produkt, charakterystyczny dla kampanii mobile marketingowych. Poniżej kilka sposobów na jego wykorzystanie:
Oznaczenie budynku lub osiedla z nadreprezentacją osób o określonym profilu

Jeśli szukasz anonimowych danych znakomicie opisujących grupę celu – możesz skorzystać ze szczegółowych danych o mieszkańcach budynków oraz osiedli. Dzięki nim poznasz możesz skorzystać w swojej kampanii z wiedzy o m.in. średniej liczbie dzieci w wybranym wieku na danym obszarze, średnich zarobkach, wieku budynku, liczbie mieszkań na danym osiedlu.
Reklama we właściwym miejscu i czasie

Aktualny stan umysłu odbiorcy reklamy jest niemniej istotny w kontekście jej skuteczności, niż kreacja i profil odbiorcy. W osiągnięciu tego dopasowania pomaga właśnie geofencing. Prędzej bowiem zainteresujesz strojem sportowym kogoś, kto właśnie skończył swój trening, niż tę samą osobę skupioną aktualnie na ważnym projekcie w biurze.
Przewidywanie ludzkich zachowań i faktyczny na nie wpływ

To możliwość szczególnie przydatna w promocji produktów, których zakup może być spontaniczny i na który możemy wpłynąć np. poprzez ciekawą promocję. Oznaczamy strefę dojazdu lub dojścia do punktu sprzedaży i tworzymy interaktywną kreację, która wspiera tzw. Performance Offline.
Multikanałowe i cross kanałowe kampanie

Geofencing może z łatwością wspierać kampanie outdoorowe poprzez wyznaczanie stref ekspozycji reklamy i spójny przekaz w ramach kreacji mobile.
Wsparcie wydarzeń i promocja w ich trakcie

Geofencing jest doskonałym sposobem na dotarcie do osób biorących udział w danym wydarzeniu – zarówno po nim, jak i w jego trakcie.
Pomiar footfall i wpływ reklamy na wizyty w punkcie sprzedaży

Wymienione powyżej dobre praktyki wykorzystania geofencingu w kampanii reklamowej to tylko najważniejsze przykłady, bazujące na doskonałej precyzji, szerokim zestawie danych do analizy oraz łączeniu światów off i online. To, w jaki sposób możesz wykorzystać geofencing w swojej kampanii, sprawdzisz wysyłając do nas wiadomość.